Slide

Vi fandt ind til kernen i dét,
virksomheden ville kommunikere

Magasinet ’ACTORS in business’ lavede jeg for Statens Teaterskole (nu Den Danske Scenekunstskole) og konsulenthuset Dacapo i Odense. De har et spændende samarbejde, hvor de bruger skuespillere til ledertræning og personaleudvikling.

De kontaktede mig, fordi de gerne ville have hjælp til at fortælle, hvor effektiv deres metode er. Allerhelst ville de have topledere i erhvervslivet, HR-chefer og forskere til at udtale sig. Men hvordan skulle de gribe det an? Den slags kræver både tid og overskud, og det kan være svært at finde i en travl hverdag.

Blik for den gode historie
I den slags situationer er det en stor fordel at komme udefra. Jeg går til opgaven med nye øjne - og kan hurtigt se, hvad der er interessant for andre. Jeg fortaber mig ikke i fagudtryk og skriver enkelt og ligetil om selv komplicerede emner.

Klar og tydelig kommunikation
Her blev resultatet et magasin, der kommer hele vejen rundt om deres innovative metoder. Det er en spændende proces hver eneste gang. Ofte er det en aha-oplevelse for virksomhederne selv, når vi finder ind til kernen i dét, de gerne vil kommunikere. Til dét, de vil præsentere for potentielle kunder, kommende elever eller mulige samarbejdspartnere.

Går du med tanker om at lave noget lignende for din virksomhed, skole eller forening, så kontakt mig gerne.