Slide

Casestories som en del af
Kommunens bosætningsstrategi

I 2016, 17 og 18 har jeg stået for Svendborgs officielle turistmagasin. Én af de måder, jeg har fornyet konceptet på, er ved at tilføje et særligt tilflyttertema. Målrettet alle dem, der tager hjem fra en skøn ferie i det sydfynske med en drøm om at vende tilbage - og måske blive for altid.

I den forbindelse har jeg haft fornøjelsen af at samarbejde med Kommunikationsafdelingen i Svendborg Kommune. Med en mission om at gøre turister til tilflyttere fik jeg til opgave at fortælle de gode historier om mennesker, der allerede havde taget springet. Det var ikke set før i et dansk turistmagasin. Men det virkede.

Casestories virker indenfor alle brancher
Den positive respons, vi har fået på magasinet, har igen og igen handlet om tilflytterhistorierne. Ikke overraskende.

Casestories kan noget. Indenfor alle brancher. Det handler bare om at have øje for den gode historie. Casestories rører folk og bliver husket, fordi der kommer ansigter på. Historierne bliver levende og troværdige, og ofte inspirerer de folk til at turde gøre det samme. Eller til i det mindste at tænke: ‘Bare det var mig’.